_

Zaregistruj sa a získaj zľavu až 10 € + DARČEK na svoju prvú objednávku na GUDVIO. Platí pre objednávky nad 40 €. Preskúmaj svet, v ktorom si môžeš veľkoryso vybrať podľa svojich rituálov. Chcem sa registrovať!

Všeobecné obchodné podmienky

(ďalej len "VOP")

I. Základné ustanovenia


Tieto VOP upravujú vzťahy medzi zmluvnými stranami kúpnej zmluvy, kedy na jednej strane je spoločnosť FUEGO.SK s. r. o., so sídlom Stará Vajnorská 9, 831 04 Bratislava, IČO: 47 569 255, zapísaná v OR vedenom Mestským súdom Bratislava III, Oddiel: Sro, Vložka číslo 114053/B, DIČ: 2023959960 (ďalej len „obchodník“) a na strane druhej je kupujúci - spotrebiteľ (ďalej len „kupujúci“).


Predmetom týchto VOP je úprava právnych vzťahov vznikajúcich pri kúpe a predaji tovaru na internetovej stránke www. gudvio.sk (eshop predávajúceho).


Orgánom dozoru je Inšpektorát Slovenskej obchodnej inšpekcie so sídlom v Bratislave pre Bratislavský kraj


Bajkalská 21/A, P.O.BOX 5

820 07 Bratislava 27

tel.: 02/58272 172

e-mail: ba@soi.sk


Kupujúcim je spotrebiteľ alebo podnikateľ. Spotrebiteľom je fyzická osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania (ďalej len „spotrebiteľ“).


Právne vzťahy obchodníka so spotrebiteľom výslovne neupravené týmito VOP sa riadia príslušnými ustanoveniami zák. č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení, zák. č 40/1964 Zb., Občiansky zákonník, ako aj inými súvisiacimi právnymi predpismi Slovenskej republiky.


Eshop obchodníka www.gudvio.sk neposkytuje možnosť nákupu tovaru podnikateľom (podnikateľ je osoba v zmysle § 2 ods. 2 zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník). V prípade záujmu podnikateľa o nákup tovaru uvedeného na eshope obchodníka, bude podnikateľ presmerovaný na eshop www.ggtabak.sk.


Kupujúci podaním objednávky potvrdzuje, že sa zoznámil s týmito VOP a že s nimi súhlasí, a to v znení platnom a účinnom v momente odoslania objednávky. Link s aktuálny znením VOP bude kupujúcemu zaslaný aj v emaily o potvrdení jeho objednávky. Kupujúci si je vedomý, že mu kúpou produktov dostupných na eshope obchodníka nevznikajú žiadne práva na používanie registrovaných značiek, obchodných názvov, firemných log či patentov predávajúceho alebo tretích strán, ak nie je v konkrétnom prípade osobitnou zmluvou dohodnuté inak.


II. Kúpna zmluva

1. Uzavretie kúpnej zmluvy.


Ak je kupujúcim spotrebiteľ, návrhom na uzavretie kúpnej zmluvy je umiestnenie ponúkaného tovaru obchodníkom na stránky eshopu www.gudvio.sk, kúpna zmluva vzniká odoslaním objednávky kupujúcim spotrebiteľom a prijatím objednávky obchodníkom. Toto prijatie obchodník bezodkladne potvrdí kupujúcemu informatívnym automaticky vygenerovaným emailom na zadaný email kupujúceho. V informatívnom emaile kupujúci nájde taktiež odkaz na aktuálne znenie VOP obchodníka. Vzniknutú zmluvu (vrátane dohodnutej ceny) možno meniť alebo rušiť len na základe dohody strán alebo na základe zákonných dôvodov.


Uzavretá kúpna zmluva je obchodníkom archivovaná po dobu najmenej piatich rokov od jej uzavretia, najdlhšie však na dobu podľa príslušných právnych predpisov, za účelom jej úspešného splnenia a nie je prístupná tretím nezúčastneným stranám.


2. Dodanie predmetu kúpy


Kúpnou zmluvou sa obchodník zaväzuje, že kupujúcemu odovzdá vec, ktorá je predmetom kúpy, a umožní mu nadobudnúť vlastnícke právo k nej, a kupujúci sa zaväzuje, že vec prevezme a zaplatí obchodníkovi kúpnu cenu.


Obchodník si vyhradzuje vlastnícke právo k veci, a preto sa kupujúci stane vlastníkom až po úplnom zaplatení kúpnej ceny. Obchodník kupujúcemu odovzdá vec, i doklady, ktoré sa k veci vzťahujú, a umožní kupujúcemu nadobudnúť vlastníckeho práva k veci v súlade so zmluvou.


Obchodník splní povinnosť odovzdať vec kupujúcemu, ak mu umožní nakladať s vecou v mieste plnenia a včas mu to oznámi.


Obchodník odovzdá kupujúcemu predmet kúpy v ujednanom množstve, akosti a prevedení.


Ak nie je dohodnuté ako ma byť vec resp. tovar zabalený, obchodník vec zabalí podľa zvyklostí; ak nie sú zvyklosti, potom spôsobom potrebným pre uchovanie veci a jej ochranu. Rovnakým spôsobom zaobstará obchodník vec pre prepravu.


S ohľadom na minimalizáciu vzniku škôd a zaisteniu bezproblémového zásobovania si obchodník vyhradzuje právo dodať tovar kupujúcemu, ktorý si v rámci jednej objednávky a/alebo jedného dňa objednal tovar za celkovou hodnotu presahujúcu 500,- Euro vrátane DPH až po úplnej úhrade celkovej kúpnej ceny. Akonáhle kupujúci uhradí celkovú kúpnu cenu zakúpeného tovaru, obchodník vykoná expedíciu v súlade s požiadavkami kupujúceho stanovenými v objednávke.


III. Bezpečnosť a ochrana informácií


Obchodník ako prevádzkovateľ spracúva osobné údaje kupujúcich v súlade so znením Nariadenia Európskeho Parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov (ďalej len „GDPR“) a zákona č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov. Osobné údaje kupujúcich spracúva obchodník na účel uzatvorenia kúpnej zmluvy, na štatistické účely, ako aj na reklamné a marketingové účely obchodníka. Poskytnutie osobných údajov zo strany kupujúceho je dobrovoľné. Za týmto účelom spracúva obchodník osobné údaje dotknutých osôb v nasledovnom rozsahu: Kupujúci spotrebiteľ – meno a priezvisko, dodacia adresa/fakturačná adresa, email, tel. číslo, číslo účtu, dátum narodenia, príp. detail platby, online identifikátory (cookies, FB pixel kódy, Google Adwords kódy);Kupujúci môže slobodne a dobrovoľne zaškrtnutím príslušného osobitného políčka pred odoslaním objednávky vyjadriť svoj súhlas, aby obchodník spracúval e-mailovú adresu kupujúceho alebo registrovaného záujemcu, a to na účely kontaktovania a zasielania informácií o výrobkoch, produktoch, službách a ďalších usporadúvaných akciách elektronickými prostriedkami (e-mail). Tento súhlas so spracúvaním svojich údajov na účely uvedené v predchádzajúcej vete udeľuje kupujúci na čas do odvolania tohto súhlasu. Spracúvané osobné údaje uchováva obchodník po dobu trvania oprávneného záujmu, t. j. kým záujmy alebo základné práva a slobody dotknutej osoby neprevážia nad takýmito záujmami. Zákonná povinnosť uchovávania údajov v lehote určenej osobitnými predpismi tým nie je dotknutá. Pre zaistenie určitých činností a/alebo operácií, ktoré obchodník nedokáže zabezpečiť prostredníctvom vlastných zamestnancov, využíva služby iných subjektov. Na tieto účely sú spracúvané osobné údaje sprístupnené prepravným spoločnostiam, marketingovým agentúram, servisným organizáciám a organizáciám poskytujúcim služby (správa systému), poskytovateľom platforiem ako napr. Google analytics. Príjemcami osobných údajov môžu byť kontrolné, dozorné a iné štátne orgány v rámci výkonu ich činnosti v zmysle osobitného právneho predpisu (napr. Slovenská obchodná inšpekcia, Úrad na ochranu osobných údajov, Daňový úrad a pod.), súdy a orgány činné v trestnom konaní na základe ich vyžiadania, alebo v rámci oprávnených záujmov obchodníka ako prevádzkovateľa pri preukazovaní, uplatňovaní a obhajovaní právnych nárokov, zmluvne poverení poskytovatelia služieb, ako napríklad poskytovatelia poštových a zasielateľských služieb, finančných a poisťovateľských služieb, ďalší príjemcovia, ktorým je prevádzkovateľ povinný osobné údaje poskytnúť v zmysle osobitného zákona alebo oprávneného záujmu, ako napríklad audítori, právni poradcovia, daňoví a účtovní poradcovia, poisťovne, banky, úverové registre, tretie osoby hodnotiace využívanie služieb našich zmluvných partnerov, osoby, ktoré sú s nami v pracovno-právnom alebo inom obdobnom vzťahu, a to v rozsahu, ktorý je nevyhnutne potrebný pre výkon ich práce alebo práv, a ktoré zároveň vo vzťahu k poskytnutým alebo sprístupneným osobným údajom budú mať v rozsahu a za podmienok dojednaných v písomnej zmluve, ktorú s nimi uzatvárame alebo ustanovenej všeobecne záväznými právnymi predpismi, povinnosť zachovávať o takýchto informáciách mlčanlivosť.


Na požiadanie má kupujúci právo od obchodníka získať informácie o osobných údajoch, ktoré sa ho týkajú a ktoré obchodník spracováva v rozsahu, ktorý je definovaný v § 21 zákona č. 18/2018 Z. z.. Kupujúci má ďalej právo požadovať, aby obchodník bez zbytočného odkladu opravil akékoľvek nepresnosti v osobných údajoch, ktoré sa ho týkajú. Kupujúci má právo na to, aby obchodník ako prevádzkovateľ bez zbytočného odkladu vymazal osobné údaje, ktoré sa ho týkajú, ak účel ich spracúvania skončil alebo je splnená niektorá z podmienok v § 23 ods. 2 zákona 18/2018, alebo ak je spracúvanie potrebné kvôli dôvodom v § 23 ods. 4 zákona 18/2018. Žiadosť o informácie alebo o opravu či výmaz údajov môže poslať poštou na adresu sídla obchodníka alebo e-mailom na adresu info@gudvio.sk Kupujúci má právo podať návrh na začatie konania podľa § 100 zákona č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov na Úrad na ochranu osobných údajov Slovenskej republiky, v prípade, že sa domnieva, že obchodník spracúva jeho osobné údaje nezákonne alebo neprípustne.


IV. Prevádzková doba


Objednávky cez eshop obchodníka Gudvio.sk: 24 hodín denne, 7 dní v týždni. Zákaznícka podpora cez email a telefón: v pracovné dni od 8:00 do 16:00.


V prípade výpadku informačného systému alebo zásahu vyššej moci obchodník nenesie zodpovednosť za nedodržanie prevádzkovej doby.


V. Ceny


Na e-shope Gudvio.sk sú vždy aktuálne a platné ceny. Ceny sú konečné, tzn. vrátane DPH, príp. všetkých ďalších daní a poplatkov, ktoré musí kupujúci spotrebiteľ pre získanie tovaru zaplatiť, to sa netýka prípadných poplatkov za dopravné a pod., ktoré sú uvádzané až v rámci tzv. nákupného košíku a ich výška sa odvíja od voľby kupujúceho.


Akciové ceny platia do vypredania zásob pri uvedení počtu kusov akciového tovaru alebo po dobu časovo určenú.


Ak pri tovare, pri ktorom je na eshope obchodníka uvedené „na objednávku“ /„skladom u dodávateľa“ nastane situácia zmeny ceny tovaru:

a) je obchodník oprávnený od kúpnej zmluvy odstúpiť, pričom je povinný túto skutočnosť kupujúcemu oznámiť a to prostredníctvom zákazníckej podpory obchodníka;

b) v prípade, ak obchodník v danom prípade nevyužije svoje oprávnenie v zmysle písm. a) vyššie, je obchodník povinný kupujúcemu oznámiť zmenu ceny tovaru („na objednávku“ /„skladom u dodávateľa“ ), pričom, ak kupujúci nebude súhlasiť s novou cenou takéhoto tovaru, je kupujúci oprávnený od kúpnej zmluvy odstúpiť.


VI. Objednávanie


Kupujúci kupuje tovar za cenu platnú v čase objednania. Kupujúci spotrebiteľ má možnosť sa pred vykonaním objednávky oboznámiť s celkovou cenou vrátane DPH a všetkými ďalšími poplatkami (PHE a pod).


Tovar nakupovaný na eshope Gudvio.sk kupujúcim spotrebiteľom, ktorý v zmysle príslušných zákonov podlieha predaju len osobám starším ako 18 rokov, je možné objednať, resp. nakúpiť výlučné po overení veku kupujúceho spotrebiteľa. Obchodník overuje vek prostredníctvom naskenovania OP spotrebiteľa, pričom získané údaje z OP kupujúceho obchodník nijakým spôsobom nearchivuje a tak isto obchodník týmto overovaním OP nemá prístup k údajom z OP kupujúceho, preto predmetné osobné údaje z OP nespracováva.


Zaslaním objednávky kupujúci berie na vedomie a súhlasí, že k overeniu jeho totožnosti, resp. veku dochádza aj pri doručovaní tovaru.


Objednávať je možné výlučne prostredníctvom eshopu obchodníka www.gudvio.sk


Obchodník si vyhradzuje právo prehlásiť kúpnu zmluvu za neplatne uzatvorenú, pokiaľ došlo ku zneužitiu osobných údajov, zneužitiu platobnej karty a pod., alebo z dôvodu zásahu správneho či súdneho orgánu, o takomto postupu bude kupujúci informovaný. Kupujúci berie na vedomie, že v uvedených prípadoch nemôže kúpna zmluva platne vzniknúť.


Kupujúci bude o presnom čase doručenia objednaného tovaru informovaný prostredníctvom e-mailu. Dĺžka doručovania objednaného tovaru a cena dopravy je závislá na spôsobe dopravy, ktorú si kupujúci zvolí v kroku objednávky v rámci svojho nákupného košíku.


V prípade zistenia nedostupnosti alebo zmeny lehoty dodania tovaru, má obchodník povinnosť oboznámiť kupujúceho o tejto zmene. Následne obchodník požaduje súhlas s príslušnou zmenou od kupujúceho. Zmluva v tomto prípade vzniká po odsúhlasení zmien lehoty dodania tovaru kupujúcim. Na e-mailovú adresu kupujúceho budú v prípade potreby zasielané všetky ďalšie informácie ohľadom jeho objednávky. Akceptovanie objednávky obsahuje najmä údaje o názve a špecifikácii tovaru, ktorého predaj je predmetom kúpnej zmluvy, množstve tovaru, ďalej údaje o cene tovaru a/alebo iných služieb, názov a údaje o mieste, kde má byť tovar dodaný a údaje o cene, spôsobe prepravy tovaru na dohodnuté miesto doručenia tovaru pre kupujúceho, údaje o obchodníkovi (obchodné meno, sídlo, IČO, číslo zápisu v obchodnom registri a pod.),prípadne iné údaje.


VII. Odstúpenie od zmluvy

Odstúpenie od zmluvy kupujúcim, ktorý je spotrebiteľ


Kupujúci má právo od zmluvy uzavretej na diaľku odstúpiť bez uvedenia dôvodu do 30 kalendárnych dní odo dňa prevzatia tovaru. Toto právo má kupujúci aj v prípade, ak si tovar objednaný prostredníctvom internetu vyzdvihol osobne v priestoroch výdajného miesta obchodníka. Kupujúci sa zaväzuje vrátiť tovar na vlastné náklady na adresu obchodníka do 14 dní od dňa odstúpenia od zmluvy a to za podmienky, že tovar je uzavretý v ochrannom obale (z dôvodu ochrany zdravia a z hygienických dôvodov) v úplnom stave s príslušenstvom, nepoužitý, s kompletnou dokumentáciou, dokladom o zaplatení, čistý, vrátane obalu v akom ho prevzal s priloženým formulárom na odstúpenie od zmluvy. Kupujúci v prípade odstúpenia od zmluvy, je povinný túto skutočnosť nahlásiť telefonicky +421/904/969192, alebo e-mailom na info@gudvio.sk. Obchodník do 14 dní od obdržania vráteného tovaru zasiela platbu za daný tovar na účet kupujúceho.


Pri odstúpení od zmluvy kupujúci vyplní Formulár na odstúpenie od zmluvy pre zjednodušenie a urýchlenie vrátenia platby za vrátený tovar a to najmä meno, priezvisko, číslo objednávky a číslo účtu v tvare IBAN.


Pokiaľ kupujúci pri odstúpení od zmluvy zasiela obchodníkovi tovar na adresu prostredníctvom Slovenskej pošty, a. s., môže tak urobiť len službou s názvom „Balík na adresu“.


VIII. Platobné podmienky


Obchodník akceptuje nasledujúce platobné podmienky:


a. platba vopred bankovým prevodom,

b. platba cez internetové rozhranie banky (platobnou kartou on-line),

c. na dobierku pri doručení tovaru.


Tovar zostáva do úplného zaplatenia a prevzatia majetkom obchodníka, avšak nebezpečenstvo škody na veci prechádza prevzatím tovaru kupujúcim. Fakturačné údaje kupujúceho nie je možné meniť spätne po odoslaní objednávky.


IX. Dodacie podmienky

1. Spôsob dodania


Obchodník zaisťuje či sprostredkováva nasledujúce spôsoby dodania:


  • zasielanie prepravnou službou Packeta Home delivery (kuriér),
  • výdajné miesta DEPO,
  • výdajné miesta PACKETA.


Jednotlivé spôsoby dopravy sú ponúknuté podľa aktuálnej dostupnosti jednotlivých služieb a s ohľadom na kapacitu a dojazdové možnosti. Kupujúci zaslaním objednávky a výberom spôsobu dodania v zmysle týchto VOP berie na vedomie a súhlasí, že k overeniu veku kupujúceho dôjde aj pri doručovaní zásielky a v prípade nemožnosti overenia veku kupujúceho pri doručovaní zásielky, kupujúcemu nebude zásielka odovzdaná, resp. doručená, pričom týmto spôsobom obchodník nijakým spôsobom neporušuje tieto VOP.


V prípade zásahu vyššej moci či výpadku informačného systému obchodník nenesie zodpovednosť za oneskorené dodanie tovaru. V prípade platby vopred za tovar, ktorý nebolo možné v stanovenej lehote doručiť, má kupujúci právo na vrátenie platby do 14 pracovných dní na uvedený účet, ak nebolo s obchodníkom dohodnuté inak. Kupujúci je povinný pri prevzatí tovaru skontrolovať balenie tovaru a to bezprostredne pri jeho doručení. V prípade zistenia nedostatkov alebo poškodenia, kupujúci je povinný spísať záznam o rozsahu a povahe poškodenia tovaru. Dopravca následne záznam skontroluje a jeho správnosť potvrdí. Na základe záznamu, ktorý posúdi obchodník, je možné kupujúcemu nedostatok kompenzovať zľavou alebo poskytnúť nový tovar. V prípade prevzatia zásielky na výdajnom mieste DEPO alebo PACKETA, je v prípade zistenia nedostatku potrebné spísať záznam, pričom kupujúci musí predložiť poškodený výrobok, obal zásielky, doklad o prevzatí zásielky, nadobúdací doklad – faktúru. Následne kupujúci informuje obchodníka o vzniknutej škode na info@gudvio.sk, a to v lehote do 24 hodín od prevzatia tovaru a nahlásenia udalosti. Kupujúci je oprávnený odstúpiť od zmluvy v prípade nedoručenia tovaru obchodníkom v lehote do 30 dní, ktorému v tomto prípade vzniká povinnosť na vrátenie peňazí a to do 14 dní od prijatia odstúpenia od zmluvy zo strany kupujúceho, ktoré je možné podať e-mailom na adrese info@gudvio.sk  alebo telefonicky na čísle uvedenom v sekcii kontakt na stránke Gudvio.sk.


X. Postup vytknutia vád kupujúcim


Postup vytknutia vád kupujúcim sa vzťahuje na tovar zakúpený prostredníctvom internetového obchodu na adrese gudvio.sk. Kupujúci sa zaväzuje oboznámiť s postupom vytknutia vád kupujúcim a vytvorením objednávky súhlasí s jeho obsahom a zároveň potvrdzuje, že bol riadne oboznámený s podmienkami vytknutia vád objednávaného tovaru.


Kupujúci má právo uplatnenia postupu vytknutia vád len na tovar, ktorý vykazuje chyby, ktoré zavinil výrobca, dodávateľ alebo obchodník, vzťahuje sa naň záruka a bol zakúpený prostredníctvom internetového obchodu gudvio.sk. Počas záručnej doby má kupujúci právo na bezplatné odstránenie chyby alebo výmenu tovaru, podľa jeho voľby, po predložení tovaru vrátane príslušenstva, dokumentácie a návodu obchodníkovi spolu s dokladom o zaplatení, ktorý slúži ako záručný list. Kupujúci uplatňuje vytknutie vád zaslaním tovaru a požadovanej dokumentácie na adresu obchodníka s vyplneným formulárom pre vytknutie vád zverejnenom na stránke gudvio.sk. Kupujúci si nemôže zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný alebo ktorý by v porovnaní s druhým spôsobom odstránenia vady spôsobil obchodníkovi neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mal tovar bez vady, na závažnosť vady a na skutočnosť, či by druhý spôsob odstránenia vady spôsobil obchodníkovi značné ťažkosti. Pri uplatnení postupu vytknutia vád primerane platia ustanovenia § 622 a nasl. Občianskeho zákonníka.


Začiatok postupu vytknutia vád je zároveň dňom uplatnenia práva na vytknutie vád. Kupujúci je povinný uplatniť vytknutie vád  tovaru bezodkladne a v lehote platnosti zákonom stanovenej záruky. Kupujúci uplatňuje právo na vytknutie vád prostredníctvom formulára zverejneného na eshope obchodníka a následným doručením formuláru spolu s  tovarom, na ktorý bolo uplatnené právo na vytknutie vád na určenú adresu. Obchodník vydá kupujúcemu písomné potvrdenie o vytknutí vady tovaru a o lehote, v ktorej vadu odstráni, ktorá nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia vady, bezodkladne po vytknutí vady kupujúcim vo forme e-mailu alebo v prípade dohody v písomnej podobe. Na základe rozhodnutia kupujúceho, ktoré zo svojich práv v zmysle ust. § 623 Občianskeho zákonníka uplatňuje, je obchodník alebo ním určená osoba povinná opraviť alebo vymeniť tovar v primeranej lehote, nie však neskôr, ako do 30 dní po tom, čo kupujúci vytkol vadu, bezplatne, na vlastné náklady a bez spôsobenia závažných ťažkostí kupujúcemu s ohľadom na povahu veci a účel, na ktorý kupujúci vec požadoval.


Obchodník môže odmietnuť odstránenie vady, ak oprava ani výmena nie sú možné alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti vrátane, ak kupujúci zvolil spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný alebo ktorý by v porovnaní s druhým spôsobom odstránenia vady spôsobil obchodníkovi neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mal tovar bez vady, na závažnosť vady a na skutočnosť, či by druhý spôsob odstránenia vady spôsobil kupujúcemu značné ťažkosti.


Obchodník môže odmietnuť vytknutie vady tovaru, pričom dôvody odmietnutia písomne oznámi kupujúcemu. Ak kupujúci znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou preukáže zodpovednosť obchodníka za vadu, môže vytknúť vadu opakovane a obchodník nemôže odmietnuť zodpovednosť za vadu. Obchodník je povinný kupujúcemu uhradiť do 14 dní odo dňa znova uplatneného vytknutia vady všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie tovaru, ako aj všetky s tým súvisiace účelne vynaložené náklady. 


O ukončení postupu vytknutia vád a jeho výsledku  informuje obchodník kupujúceho e-mailom alebo doporučeným listom a zároveň bude kupujúcemu spolu s tovarom doručený protokol o oprave alebo výmene tovaru. 


Nárok na bezplatné uplatnenie vytknutia vád kupujúcemu zaniká ak nepredloží záručný list, príslušenstvo alebo dokumentáciu, uplynula záručná doba na  tovar, na ktorý uplatňuje vytknutie vád, mechanické poškodenie spôsobil kupujúci, tovar bol vystavený podmienkam, pre ktoré nebol určený/vyrobený, poškodenie vzniklo neodborným zaobchádzaním, zásahom do tovaru neoprávnenou osobou, neodborným zásahom alebo poškodením pri doprave. Záruka sa ďalej nevzťahuje na bežné opotrebenie, spôsobené používaním.


Obchodník je oprávnený vybaviť vytknutie vád kupujúceho prostredníctvom odovzdania opraveného tovaru, výmenou tovaru, a následne odôvodnením zamietnutia reklamácie, poskytnutím primeranej zľavy z ceny tovaru alebo vrátením ceny tovaru. V prípade vrátenia ceny tovaru si obchodník vyhradzuje právo vrátiť cenu tovaru výhradne bezhotovostným prevodom.


Záručná doba na tovar je 24 mesiacov, pokiaľ nie je pre konkrétne prípady určené inak a začína plynúť dňom prevzatia tovaru. Záručná doba sa predlžuje o dobu, kedy bol tovar v záručnej oprave.


Vybavenie vytknutia vád tovaru sa vzťahuje len na chyby uvedené vo formulári pre vytknutie vád tovaru. V prípade, že obchodník ukončí konanie o vytknutí vád tovaru ako odôvodnené zamietnutie vytknutia vád, ale chyba výrobku objektívne jestvuje a nebola odstránená, môže si kupujúci uplatniť svoje právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo môže odstúpiť od kúpnej zmluvy, následne odstránenie chyby tovaru uplatňovať prostredníctvom súdu.


Kupujúci má právo obrátiť sa na obchodníka so žiadosťou o nápravu, ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým obchodník vybavil jeho vytknutie vady alebo ak sa domnieva, že obchodník porušil jeho práva.


Ak obchodník na žiadosť kupujúceho odpovie zamietavo alebo na ňu do 30 dní odo dňa jej odoslania neodpovie vôbec, kupujúci má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu (ďalej len „ARS“).


Formou ARS môžu byť riešené iba spory vyplývajúce zo zmluvy medzi obchodníkom a kupujúcim a spory s touto zmluvou súvisiace, s výnimkou sporov podľa ust. § 1 ods. 5 zákona č. 391/2015 Z. z. a sporov, ktorých hodnota neprevyšuje 20 EUR. Návrh na začatie ARS sa podáva k subjektu ARS podľa ust. § 3 citovaného zákona, a to za pomoci k tomu určeného formuláru, ktorého vzor je dostupný na webovom sídle Ministerstva hospodárstva Slovenskej republiky a každého subjektu alternatívneho riešenia sporov.


Subjekt ARS môže od kupujúceho požadovať úhradu poplatku za začatie ARS, maximálne však do výšky 5 EUR s DPH. Ak sú na ARS príslušné viaceré subjekty, právo voľby, ktorému z nich podá návrh, má kupujúci. Okrem ARS má spotrebiteľ právo obrátiť sa na vecne a miestne príslušný všeobecný alebo rozhodcovský súd. Platforma ARS je dostupná na internetových stránkach: ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.htm#sthash.t4FXTlGF.dpuf


Ak obchodník pri kúpe tovaru ponúka kupujúcemu k predanému tovaru bezplatne ďalší tovar zdarma (darček), je na kupujúcom, či ponúkaný tovar (darček) prijme. Tovar zdarma (darček) však nie je predaným tovarom, preto obchodník nezodpovedá za jeho prípadné vady a na tento tovar sa zákonná záruka nevzťahuje.


XI. Osobitné a záverečné ustanovenia


Prípadné spory medzi FUEGO.SK s. r. o a kupujúcim je možné riešiť taktiež mimosúdnou cestou. V takomto prípade kupujúci - spotrebiteľ môže kontaktovať subjekt mimosúdneho riešenia sporov, napríklad Slovenskú obchodnú inšpekciu, alebo spor riešiť prostredníctvom k tomu určenej ODR platformy, ktorá je dostupná na http://ec.europa.eu/consumers/odr/


V prípade ak obchodník ponúka na eshope gudvio.sk pri nákupe tovaru bezplatne ďalší tovar zdarma – darček, obchodník si vyhradzuje právo určiť maximálny počet ponúkaných darčekov k nákupu (limitovaný počet), prípadne, ak obchodník neurčí limitovaný počet darčekov, je oprávnený darčeky ponúkať do „vypredania zásob“ darčekov.


Tieto Všeobecné obchodné podmienky sú platné od 01.09.2024  Obchodník si vyhradzuje právo zmeniť VOP.

Registruj sa a získaj veľkorysú zľavu až 10€ na svoju prvú objednávku

Zaregistruj sa a získaj zľavu až 10 € na svoju prvú objednávku. Stačí keď klikneš na tlačidlo nižšie a vyplníš svoje údaje.

Chcem získať zľavu 10 €